Hyundai gaat het reeds bestaande model Genesis opschalen naar een luxemerk met een eigen productielijn. Met de Genesis wil de Koreaanse autobouwer de strijd aanbinden met merken als Audi, Lexus, Infiniti en BMW.

De Genesis komt er in zes modellen, steeds aangeduid met de beginletter ‘G’. De voormalige Bentley auto-designer, Luc Donckerwolke, start in de zomer van 2016 bij Hyundai om de Genesis van een nieuwe luxe-uitstraling te voorzien. De auto’s worden door Hyundai compleet nieuw ontwikkeld en krijgen een eigen platform met dito designtaal. Ook zullen ze vanuit een aparte showroom worden aangeboden.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 oktober 2025
Autotrack biedt SoH-certificaat bij (PH)EV
3 oktober 2025
5,4 procent meer occasions verkocht in september
3 oktober 2025
App vergelijkt kosten laden en tanken
3 oktober 2025
Innovaties in carwash
2 oktober 2025
Bart Boerboom verruilt Eurol voor Euromaster
1 oktober 2025
Nieuw vakblad in 2026: Aftersales Techniek
Meest bekeken berichten
Recente reacties