Jaar in jaar uit verliest de dealer terrein in het aftersalessegment aan het universele kanaal. Een onafwendbare trend of zijn er nog kansen voor een stijgend marktaandeel voor de dealer? Automotive Insiders organiseert op 29 oktober een bijeenkomst waarbij deze vraag centraal staat. In diverse presentaties zal de strategie van een aantal belangrijke spelers worden toegelicht en wordt het kwartaalrapport van de ING over de positie van de dealer in de aftermarket door Max Erich, senior economisch onderzoeker ING, gepresenteerd.
Bleker Autoteile
De Duitse Bleker dealergroep heeft haar strategie ten aanzien van de aftersales ingrijpend gewijzigd en vol ingezet op de levering van het originele onderdeel aan zowel de universele garage als het schadebedrijf en dat ook in Nederland. Jan Willem Goorhuis van Bleker Autoteile zal hun strategie toelichten en aangeven waarom zij miljoenen hebben geïnvesteerd in een state of the art distributiecentrum van waaruit ook de Nederlandse markt wordt beleverd door een Nederlands team van medewerkers.
Marktplaats en Leaseplan
Eric Holtman zal namens Marktplaats een aantal cases voor verschillende automerken presenteren, waaruit blijkt dat je een voorkeur kunt sturen voor het kopen van een gebruikte auto bij de dealer door een gerichte brandingcampagne van het occasionlabel van de betreffende merken.
Namens Leaseplan zullen Dirk Gaasbeek (manager ROB) en Anton Peters (manager Inkoop) de strategie van Leaseplan uiteen zetten. Aan de orde komen ook hun keuze om samen te werken met Bosch Car Service en waarom ze gestart zijn met het opzetten van hun eigen werkplaatsen.
Meer informatie over deze bijeenkomst? Klik hier >>