De verkoopcijfers van Kia in Nederland blijven stijgen. In september is het automerk voor het eerst doorgedrongen tot de top vijf. Voor Kia is ons land de zesde grootste markt in Europa, met verkopen van meer dan 24.000 auto’s in 2011, wat overeenkomt met ruim 8 procent van haar jaarvolume in deze regio.

“Met een totaalverkoop van 2.310 nieuwe auto’s zijn wij in september gestegen van de zesde naar de vijfde positie in Nederland, goed voor een marktpercentage van 7,2 procent”, zegt Léan Verstoep, algemeen directeur van Kia Motors Nederland. “Het bruist van de activiteiten binnen onze organisatie, omdat zeer recent de Cee’d en de Cee’d Sportswagon zijn geïntroduceerd. Waarbij het opvalt dat veel ‘vreemd-merkrijders’ de overstap naar Kia maken, een verdere gunstige ontwikkeling voor ons merk.”

Kia is ook onlangs binnengekomen op plaats 87 in top honderd van beste bedrijven wereldwijd en noteert zo’n 4 miljard dollar.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 november 2025
ADPA nieuw lid van SERMI
14 november 2025
Alzura: Toekomst aftermarket is digitaal
14 november 2025
AllParts lanceert leaseconcept
13 november 2025
Stijging voertuigdiefstal zet door
13 november 2025
AutoTrack: Tweedehands EV 10 procent goedkoper
13 november 2025
Groen licht voor autonome shuttlebus Holon
Meest bekeken berichten
Recente reacties