Citroën heeft afgelopen halfjaar in Nederland een stijging van het marktaandeel genoteerd. Het marktaandeel bedroeg 5,1 procent ten opzichte van 4,9 procent tijdens dezelfde periode vorig jaar. De DS-lijn scoorde goed en Citroën bedrijfswagens wisten hun weg naar de ondernemers te vinden. Als enige merk boekte Citroën op bedrijfswagengebied een plus; het marktaandeel steeg met 1,5 procent.

Christophe Mandon, Algemeen Directeur van Citroën Nederland: “Ondanks moeilijke marktomstandigheden weet Citroën het marktaandeel te behouden en zelfs een stijging te laten zien ten opzichte van vorig jaar.”

“Op bedrijfswagengebied is het resultaat erg positief te noemen: een 1,5% stijging van het marktaandeel met een totale eindscore van 7,3%. Citroën is daarmee het enige merk dat een plus noteert op de bedrijfswagenmarkt afgelopen half jaar. De DS-lijn blijft succesvol: maar liefst 25% van de gedane Citroënverkopen in Nederland is een DS-model. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar betekende dit een stijging, want het aandeel was toen 23%. Nederland is na Frankrijk het land waar procentueel de meeste DS-modellen worden verkocht”,aldus Mandon.

Citroën introduceerde onlangs de C4 Picasso en verwacht voor komend najaar de Grand C4 Picasso op de Nederlandse markt.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
21 april 2025
Op safe spelen in de autovoorraad
18 april 2025
Schadeafhandeling Toyota Nederland via Openclaims
18 april 2025
Harvest Automotive benoemd tot officiële distributeur Atera
18 april 2025
Invoering betaald parkeren: ‘Het interesseert de gemeente niet’
17 april 2025
One-stop-shop-visie krijgt vorm
17 april 2025
42 procent minder verkeersdoden in 25 jaar
Meest bekeken berichten
Recente reacties