De website Marktplaats Auto’s is donderdagavond uitgeroepen tot Populairste Website van het Jaar 2011 in de categorie Automotive. Renault pakte de winst voor de beste website.
Remco Armee, hoofd automotive van Marktplaats.nl over de winst: “De uitverkiezing laat zien dat de gebruikers hun weg op de site weten te vinden en weten te waarderen. Met ons diverse aanbod aan auto’s op Marktplaats, van zowel particulieren als dealers, willen we deze gebruikers nu en in de toekomst zo goed mogelijk blijven bedienen.”
In totaal hebben 734.174 mensen tussen 19 september en 28 oktober hun stem uitgebracht via Websitevanhetjaar.nl. Zij hadden de keuze uit 22 categorieën en konden hun favoriet beoordelen op inhoud, navigatie en ontwerp. De website met de hoogste kwaliteitsscore won de award voor Beste Website van het Jaar. De award voor Populairste Website ging naar de site met de meeste stemmen.
Marktplaats doet ook veel onderzoek onder autokopers. Zo bleek recent dat 73 procent van de kopers aan één keer kijken genoeg heeft om de beslissing te nemen een occasion aan te schaffen.