Van Heck heeft donderdag de digitale werkplaatsassistent Topmec gelanceerd voor monteurs van een universele- of multimerkenwerkplaats. Een uitgebreide pilotfase is gestart, waarna de app in september dit jaar beschikbaar komt.
Johan van der Hoeven, directeur Van Heck: “Het is de ontbrekende schakel tussen monteur, werkplaatschef en de receptie van een autobedrijf. Dankzij de app worden alle werkzaamheden binnen het autobedrijf automatisch met elkaar verbonden. Vooral de monteur profiteert met een eenvoudige toegang tot omvangrijke autotechnische informatie.”
De Topmec-app is in eerste instantie vooral een bijzonder handige werkplaatsassistent. “Na het intoetsen van het kenteken in het menu wordt een auto direct geïdentificeerd en verschijnt een overzicht van actuele, voertuigspecifieke technische informatie. Topmec beantwoordt twee centrale vragen die bij elke klus naar voren komen: hoe voer ik een specifieke reparatie of onderhoud uit en welke onderdelen heb ik daarvoor nodig? Alle informatie die de monteur nodig heeft om onderhoud en reparaties uit te voeren volgens fabrieksspecificaties. Alle informatie op één plek via één informatiebron. 24 uur per dag, 7 dagen per week”, legt Van der Hoeven uit.
De applicatie biedt verder voertuigspecifieke checklijsten voor onderhoudsbeurten, uitvoerige reparatiehandleidingen en de laatste updates met betrekking tot recalls en modificaties te vinden. Het maken van werkorders en offertes is met een enkele klik te realiseren.
Van der Hoeven: “Belangrijk is het opzoeken en selecteren van onderdelen, die dan kunnen worden besteld via mijngrossier.nl.”