Fixico, de Nederlandse startup die het herstelproces van autoschade versimpelt via digitale foto’s, heeft afgelopen week de mijlpaal van één miljoen euro verwerkte schades bereikt. Fixico lanceert daarnaast een Android-versie, gaat enkele grote samenwerkingen aan en lonkt naar het buitenland.

Derk Roodhuyzen, oprichter van Fixico: “Na onze landelijke uitrol in april wordt het tijd om verder te groeien. Er is veel vraag naar een Android-app, dus voor ons een heel logische stap om te ontwikkelen. Bovendien is de dekking verder toegenomen tot ruim 400 aangesloten autoschadeherstelbedrijven, waarmee we het grootste schadeherstelnetwerk van Nederland hebben.”

Fixico gaat als onderdeel van de nieuwe groeistrategie samenwerken met Autoweek en Autotrader. Zij zullen de dienst van Fixico in hun website integreren. Eerder ging de schadeherstelapp al een samenwerking aan met fleetowners als Diks Autoverhuur.

Buitenland

Fixico wist onlangs ook enkele belangrijke topmensen en investeerders aan zich te binden. Doel van Fixico is om ook snel ook in het buitenland te starten. Laurens Groenendijk, mede-oprichter van onder andere Just Eat, heeft inmiddels zijn kennis aan de startup toegezegd. Met hem maakt ook sinds kort Michael Sønderby, hoofd strategie bij Ebay, deel uit van de ervaren groep bestuursleden, net als Robert Jongstra, voormalig topman bij Procter and Gamble.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 mei 2024
Meest bekeken berichten
Recente Reacties