Autoverzekering Lancyr is een samenwerking gestart met Fixico. Naast het online afsluiten van een autoverzekering kunnen klanten nu ook volledig digitaal schadeclaims indienen en afhandelen via het platform van Fixico.

Voor de afhandeling van schades kunnen klanten van het Lancyr huismerk foto’s uploaden naar een web-app. De technologie van Fixico selecteert vervolgens de schadehersteller die goed scoort op (onder andere) nabijheid, snelle afspraak en een scherpe prijs. De klant kan daarna zelf online een afspraak inplannen met de hersteller. Zodra het herstel is voltooid, krijgt de klant een melding en kan de auto worden opgehaald en een review worden achtergelaten. Afgezien van het herstel zelf is het gehele proces gedigitaliseerd.

Efficiëntieverbeteringen

Het bestaande herstelnetwerk van Lancyr wordt geïntegreerd met het Fixico-platform. Dit levert Lancyr aanzienlijke efficiëntieverbeteringen op het gebied van tijdsbesteding van medewerkers, doorlooptijden en procesbeheersing. De schadeafdeling krijgt via een uitgebreid dashboard inzicht in het herstel van alle voertuigen, de soorten schades en de prestatie van de herstellers. Een schat aan informatie voor verdere productontwikkeling en beheersing van de schadelast – en niet te vergeten om de klantervaring te verbeteren.

Snel en eenvoudig 

“Het huismerk is vooral online populair vanwege de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Huismerk klanten grijpen ook als eerste naar het (mobiele) internet als het gaat om schadeafhandeling. Schade rijden is al vervelend genoeg en het herstelproces moet vlot en soepel verlopen. Met Fixico hebben we een partner gevonden die onze digitale denkwijze deelt. Hierdoor kunnen we het schadeproces net zo eenvoudig en snel maken als het boeken van een vakantie of een restaurant, allemaal direct op de website, zonder gedoe met e-mails of telefoontjes”, aldus Niels Karreman namens Lancyr.

Slimmer

Namens Fixico zegt regionaal directeur voor de Benelux Ottavio Palazzi: “In Lancyr hebben we een partner gevonden die, net als wij, gelooft dat het afhandelen van autoschades veel slimmer en effectiever kan. De oplossing zet een nieuwe standaard, die naadloos aansluit bij de wensen van de klant en zal het werk van Lancyr’s schadebehandelaars aanzienlijk efficiënter maken. Samen met Lancyr willen we aantonen dat deze manier van schadeafhandeling de toekomst is.”

 

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
13 december 2024
‘Behandel klant weer als koning’
13 december 2024
Rooskleurige toekomst voor universeel
13 december 2024
Mengelers breidt uit met Toyota Geelen Weert
13 december 2024
PPG valt in de prijzen met PPG LINQ™ Color
12 december 2024
Twee benoemingen in bestuur RAI Aftermarket
12 december 2024
Leasys breidt uit met privé-occasionlease
Meest bekeken berichten
Recente reacties