De app van Autoscout24 is al een miljoen keer gedownload in Nederland. Sinds mei dit jaar is het aantal bezoekers op Autoscout24 via mobiel zelfs hoger dan via de website.

Ruim 55 procent van de downloads is voor een iOS-device, 40 procent betreft Android-downloads. Het percentage bezoekers dat Autoscout24 in Nederland verwerkt via mobiel is hoog in vergelijking met de rest van Europa. In andere Europese landen ligt dit gemiddeld namelijk op 41 procent.

Jurgen Vugts, algemeen directeur van Autoscout24 Nederland: “Iedereen heeft zijn eigen voorkeur voor de manier van zoeken naar een tweedehands auto. Maar we merken dat een steeds grotere groep het zoeken via hun mobiele apparaat het prettigst vindt. Tegelijkertijd zien we dat het aantal zoekopdrachten via de website niet afneemt, mobiel kannibaliseert het aantal bezoeken via de website dus niet.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
B-to-C occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
Meest bekeken berichten
Recente reacties