MPM International Oil Company is nu preferred supplier van het eigen netwerk van Fource Automotive Source. Het Full Fource netwerk bestaat inmiddels uit 85 overgenomen vestigingen door Sator-LKQ en 48 Full Fource Partner vestigingen. MPM is het derde oliemerk dat Fource op de plank heeft liggen.

Door de overname van klanten begin 2014 is Sator direct afnemer van MPM geworden; de oliemaatschappij beleverde al jaren onder andere Rijsbergen, GHS Heuts/Slager en VEAM. De samenwerking is een logisch gevolg van de huidige ontwikkelingen en het succes uit het verleden. Tot 2006 is MPM altijd hoofdleverancier geweest van Sator Holding en de werkmaatschappijen. MPM International Oil Company is een toonaangevende leverancier van smeermiddelen in Nederland en verwerft met deze samenwerking een sterke positie in de BeNeLux.

Het assortiment aan smeermiddelen binnen Fource is met de toevoeging van MPM compleet; een aanvulling op het kwaliteitsmerk Valvoline en het budgetmerk Triple QX. Daarnaast is de toevoeging van MPM als leverancier ook een verrijking van de kennis over smeermiddelen. Johan van der Hoeven, director Fource Automotive Source: “Met deze stap zijn we een veel completere leverancier geworden en kunnen we de markt nu nog beter bedienen in hun smeermiddelen behoefte.” Het eigen netwerk van Fource (eigen vestigingen en Full Fource Partners) kan direct van start met een nieuwe strategie op olie: Good, Better, Best. “Een compleet assortiment smeermiddelen met de juiste prijs-kwaliteit verhouding. Voor ieder wat wils. Niet of/of, maar en/en. Compleet in lijn met onze missie”, aldus van der Hoeven.

Good, Better, Best

Good, Better, Best staat voor de nieuwe strategie op olie. MPM (Better) is het basismerk in de nieuwe strategie en heeft een complete productlijn van meer dan 350 verschillende producten, waarmee ruim 99% van het wereldwijde wagenpark kan worden onderhouden. De producten voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen en zijn volledig samengesteld naar de verplichte eisen van autofabrikanten. De merken Valvoline (Best) en TQX (Good) maken de strategie compleet.
MPM is vanaf nu beschikbaar via het Full Fource netwerk. België en Luxemburg krijgen de beschikking over de MPM producten via Van Heck Interpieces.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
14 augustus 2025
Yokohama boekt 10,3 procent meer omzet in H1 2025
14 augustus 2025
Jan-Piet van Kesteren directeur Goodyear EMEA
Meest bekeken berichten
Recente reacties