XRAY levert taxatiewaarden voor de nieuwe taxatietool van Allocar Concepts, genaamd Taxatietool.nl. Volgens eigen zeggen leidt het systeem tot meer leads met een hogere conversie. Een autobedrijf kan Taxatietool.nl in de eigen uitstraling via een banner installeren op haar website. De websitebezoeker kan hierdoor gericht de waarde voor zijn huidige auto bepalen.
Allocar Concepts ondersteunt ondermeer dealerbedrijven bij hun internetactiviteiten en ontwikkelt concepten die dealers helpen in een vroeg stadium in contact te komen met hun websitebezoeker. Jan Mulders van Allocar Concepts: “Taxatietool.nl is een belangrijke tool in de conversie van websitebezoeker naar contact. XRAY toont al jaren aan een expert te zijn op het gebied van waardebepaling van auto’s. Om deze reden zijn we blij met de samenwerking met XRAY.”
“Met een X2ML taxatiewaarde van XRAY is de betrouwbaarheid van de taxatiewaarde in Taxatietool.nl gegarandeerd”, zo laat Frank Spillenaar van XRAY Auto weten. XRAY zorgt ook voor het inruilmanagement bij dealers en dealerholdings. “In het belang van een gezond taxatiebeleid kwamen er steeds meer verzoeken of het mogelijk was om voor het genereren van leads ook een XRAY-waarde in te zetten”, aldus Spillenaar.
XRAY lanceerde dit jaar ook een aangiftemodule voor BPM, die opgenomen is in het systeem XRAY-live.