Er is een nieuw softwarepakket voor verhuurbedrijven dat claimt tijdwinst op te leveren en de schadelast te verminderen. Het geeft op ieder moment inzicht in de status van elke auto uit de verhuurvloot. Rentallin wordt voor het eerst gepresenteerd op 21 november, tijdens het jaarcongres van Bovag Autoverhuurbedrijven.
In de autoverhuursector is Rentallin een nieuwe verschijning, maar de makers hebben een jarenlange ervaring in deze bedrijfstak. “Vanuit onze ervaring en in samenwerking met een belangrijke autoverhuurder hebben we Rentallin ontwikkeld”, zegt directeur Danny Haberer van Comfisoft. Zijn bedrijf is gevestigd in Aalsmeer en is gespecialiseerd in de ontwikkeling van software voor verhuur- en transportbedrijven. “We maken software die praktisch en inzichtelijk is. Het is gemakkelijker om mee te werken en het biedt oplossingen voor typische problemen van autoverhuurbedrijven.”
Belangrijk aan Rentallin is dat het volledig ‘in the cloud’ werkt. Er is dus geen complexe installatie nodig, geen server en geen licentie, het verhuurbedrijf moet alleen beschikken over een internetverbinding. “Daardoor is Rentallin ook toegankelijk via ieder beeldscherm”, legt Haberer uit. “Je kunt bijvoorbeeld afspraken met klanten inboeken op het grote beeldscherm achter de balie, maar het kan ook op je tablet of je smartphone.”
Het inschrijven van een klant wordt gedaan in slechts één webpagina, doorklikken naar volgende pagina’s is niet nodig. En Rentallin bevat verschillende onderdelen waarmee de schades kunnen worden bijgehouden en het onderhoud kan worden gepland. Een belangrijk onderdeel van Rentallin is de schade-app. Hiermee kan de medewerker van het verhuurbedrijf in korte tijd een walk-around van het voertuig doen en in kaart brengen waar zich eventuele schades op het voertuig bevinden. “Het kost heel weinig tijd omdat je het doet met je smartphone in je hand”, vertelt Haberer. “Het voorkomt veel discussies achteraf met klanten en het verlaagt uiteindelijk de schadelast.”