Autocrew- en Bosch Car Service-bedrijven in Nederland kunnen voortaan gebruik maken van de nieuwe werkplaatsmanagementsoftware van Bosch, voor alle werkplaatsprocessen, inclusief commerciële, juridische en financiële aspecten.
Het gaat om een cloud based systeem, waarvoor dus geen aparte hardware nodig is. De software wordt automatisch centraal geüpdatet. “Bosch werkplaatsmanagementsoftware (WSMS) is een uiterst volledig systeem. Het autobedrijf hoeft enkel WSMS te openen om toegang te krijgen tot alle klant-, voertuig- en financiële informatie. Door verschillende integraties en koppelingen hebben we een naadloos aansluitend proces kunnen vormgeven, van online afspraak tot geboekte factuur”, licht Jamie Wagenaar, accountmanager WSMS bij Bosch Automotive Aftermarket toe. “Een paar voorbeelden zijn de koppelingen met de online planner van Mijn Bosch Car Service, koppeling met de groothandels, de Connected Repair-interface en de geïntegreerde boekhouding.”
Pilot
Om het systeem te kunnen testen en waar nodig te verbeteren, werd In juli 2020 een pilot gestart bij Bosch Car Service Pietersma in Woudsend. “We waren al een tijdje op zoek naar een ander werkplaatsprogramma. In de afgelopen jaren zijn we sterk gegroeid en ontbrak het aan overzicht. Dat we gevraagd werden om de software te testen, kwam goed uit en hebben we heel bewust gekozen om op de pilot in te tekenen”, zegt mede-eigenaar Arend van der Wal van Bosch Car Service Pietersma.
De Bosch WSMS is ontwikkeld door Bosch voor de autobedrijven uit het eigen Bosch-netwerk. Het is ontworpen op basis van hun behoeften en houdt rekening met hun input. “We merkten dat de huidige werkplaatssystemen vaak onvoldoende inzicht verschaffen in de prestaties van het autobedrijf. Met de Bosch Werkplaats Managementsoftware maken we de Autocrew- en Bosch Car Service-bedrijven klaar voor de toekomst,” aldus Wagenaar. “WSMS maakt de weg vrij om onze Bosch-concepten een toekomstbestendig digitaal ecosysteem te bieden waarmee effectiever en efficiënter gewerkt kan worden.”