De occasionactie van Autotrack waarbij concumenten het aankoopbedrag van hun auto kunnen terugwinnen, blijkt niet alleen een succes voor de consumenten. Ook deelnemende autobedrijven doen er hun voordeel mee. De laatste occasionactie haalde een omzet van 82 miljoen euro.
In totaal hebben 7820 consumenten deelgenomen aan de actie en besteedden zij gemiddeld 10.513,84 euro aan een auto via Autotrack. De top vijf van de meest verkochte occasions in deze maanden bestaat dit jaar uit:
- Opel Astra (2010)
- Volkswagen Golf (2011)
- Ford Focus (2008)
- Opel Corsa (2011)
- Volkswagen Polo (2010)
Fréderique van de Poll, business unit manager Autotrack: ‘Autobedrijven hebben het de afgelopen tijd moeilijker gehad dan de jaren daarvoor. De totale verkoop van auto’s, direct leverbaar èn occasions, is de laatste jaren aanzienlijk afgenomen. Met de occasionactie ondersteunt Autotrack de autobedrijven in het realiseren van meer omzet en geeft ze hen een effectief marketinginstrument.”
In de loop van volgende week worden de prijswinnende autokopers en autobedrijven bekend gemaakt.