De occasionverkopen over de maand maart vertonen een divers beeld. Er werden 220.451 ‘gebruikte’ personenauto’s verkocht. Een min van 5,8 procent ten opzichte van maart vorig jaar. Over het hele eerste kwartaal werden er 669.642 occasions verkocht tegen 677.536 stuks in het eerste kwartaal van vorig jaar. Dat betekent ‘slechts’ een min van 1,2 procent.
Van de 220.451 verkochte occasions in maart gingen 92.995 stuks (42 procent) van autobedrijf naar consument (b-to-c), een kleine min van 0,4 procent ten opzichte van maart vorig jaar. De handel (b-to-b) zag de verkopen met 13,3 procent dalen en de veelal via internet gerealiseerde particuliere handel (c-to-c) daalde met 4,5 procent. Alles bij elkaar blijkt dat autobedrijven zich in dit segment staande houden.
De vijf merken die qua volume het beste aan de consument werden verkocht door de handel zijn respectievelijk Volkswagen met 9.552 stuks, Opel met 8.200 stuks, Ford met 8.074 stuks, Peugeot met 7.972 stuks en Renault met 7.953 stuks.