De Duitse online retailer Delticom (banden en autotoebehoren), heeft in het eerste halfjaar van 2017 een omzet gedraaid van 297,1 miljoen euro. De winst voor belastingen daalde tot 5,0 miljoen.

In het eerste halfjaar van 2016 bedroeg de omzet 275,1 miljoen euro. Dat betekent dat de omzet in 2017 met 8,0 procent is gestegen. De winst daalde echter, van 6,1 miljeon euro in het eerste halfjaar van 2016 tot 5,0 miljoen in 2017.

Geen ommekeer

Van een ommekeer in de Europese bandenvervangingsmarkt is in het eerste halfjaar niet veel terechtgekomen. De verkoop van personenwagenbanden aan distributeurs in Europa is volgens werkgeversorganisatie ETRMA een procent lager dan vorig jaar.

Materiaalkosten

De grootste kostenpost is de kostprijs van materialen voor de verkochte producten, met name voor de banden. Die kosten stegen van 210,1 miljoen euro in het eerste halfjaar van 2016 tot 234,8 miljoen in 2017. De brutomarge daalde daarmee van 23,6 procent in 2016 tot 21,0 procent.

Verwachting

Voor de tweede helft van 2017 verwacht Delticom een positieve omzetontwikkeling. Met name het vierde kwartaal, met de winterverkopen, zal doorslaggevend worden.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
22 oktober 2025
Omzet GPC 4,9 procent hoger in derde kwartaal
22 oktober 2025
Schaeffler VLS breidt uit met Vitesco
22 oktober 2025
Fuchs introduceert voertuigscanners TwoTronic
22 oktober 2025
Apetrots op een prachtige branche
21 oktober 2025
GRS-partnerbijeenkomst nieuwe stijl maakt uitbreiding netwerk wereldkundig
21 oktober 2025
Zwaardere crashtests onthullen zwakke plekken in autostoeltjes
Meest bekeken berichten
Recente reacties