ABN AMRO heeft de prognose van de verkoop van nieuwe personenauto’s over geheel 2015 bijgesteld van 450.000 naar hooguit 420.000 stuks. Reden tot de afname is onder meer de aantrekkende huizenmarkt waardoor particulieren keuzes moeten maken in grote uitgaven.

Volgens ABN AMRO functioneert de zakelijke markt naar verwachting maar blijft de verkoop aan particulieren achter. In de occasionmarkt trekken de volumes wel aan en liggen de prijzen op een relatief hoog niveau.

De, nog steeds, hoge werkloosheid en aarzelende economische groei doen consumenten nog altijd aarzelen over de aanschaf van een nieuwe auto. Bovendien verliest de nieuwe auto zijn status en is niet langer een prioriteit, meent auto-analist Theo de Kort van ABN AMRO. Desalniettemin zal er eind dit jaar toch een run op de showroom komen, daar wederom de bijtellingsregels zijn veranderd en grote leasecontracten aflopen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
23 oktober 2025
BOVAG/RAI: 361.000 nieuwe auto’s in 2026
23 oktober 2025
Sustainable Repair Network AkzoNobel breidt zich uit
23 oktober 2025
VACO: Kwart auto’s rijdt op vierseizoenenbanden
23 oktober 2025
Nico Stolk verlaat ABS
23 oktober 2025
Terechte winnaar
22 oktober 2025
Omzet GPC 4,9 procent hoger in derde kwartaal
Meest bekeken berichten
Recente reacties