Smeermiddelenproducent Petronas en Mercedes-Benz Global Customer Service & Parts gaan samenwerken om technische oplossingen te ontwikkelen gericht op het optimaliseren van voertuigprestaties en efficiëntie.
Gezamenlijk willen beide bedrijven digitaliseringsstrategieën, op maat gemaakte marktbenaderingen, robuuste wereldwijde samenwerkingsverbanden en initiatieven gericht op het bereiken van CO2-neutraliteit inzetten. “Bij Mercedes-Benz Global Customer Service & Parts is onze topprioriteit het leveren van het hoogste niveau van klanttevredenheid, waarbij we echt zorg dragen voor hun voertuigen door het aanbieden van hoogwaardige, innovatieve en duurzame producten voor hun voertuigen”, zegt Andreas Jörg, directeur Service & Parts Business en Garantie & Goodwill bij Mercedes.
“Ons strategisch partnerschap met Petronas Lubricants International is een geweldige kans om onze toewijding aan onze klanten verder te vergroten door samen te werken aan innovatieve technologieën die de toekomst van mobiliteit en klantenervaring zullen vormgeven”, voegt Jörg toe.
Innovatief
Hezlinn Idris, algemeen directeur van Petronas: “Door gebruik te maken van onze ervaring in de ontwikkeling van vloeistoftechnologie Solutions zullen we innovatieve oplossingen blijven leveren om tegemoet te komen aan geavanceerde motortechnologieën en te voldoen aan de behoeften van onze klanten op het gebied van high-performance rijden, inclusief het leveren van verbeterde brandstofefficiëntie, motorprestaties en veiligheid.”
Als onderdeel van hun gezamenlijke inspanningen zullen Petronas en Mercedes-Benz ook de mogelijkheden verkennen voor gezamenlijke marketinginitiatieven, educatieve programma’s en campagnes om het publiek bewust te maken van het belang van duurzame mobiliteitsoplossingen.