Peugeot gebruikt een real-time online communicatie-oplossing waarmee het managementteam op eenvoudige wijze in één keer aan alle salesteams in het land, zo’n 500 medewerkers, haar kwartaalplannen kan presenteren.

“Ieder kwartaal weer is het een enorme belasting voor onze dealers om vanuit heel Nederland op tijd op een locatie te verschijnen. Daarom zochten we naar een nieuwe manier om met onze dealers te kunnen communiceren”, aldus Menno Bouma van Peugeot Nederland.

Peugeot vond in HidashHi een geschikte partner. HidashHi, gespecialiseerd in real-time online communicatie-oplossingen, ontwikkelde een custom branded pagina waarin alle dealers door middel van een aantal videoboodschappen werden bijgepraat over de commerciële plannen voor het laatste kwartaal van 2015. Na het bekijken van de video’s konden er real-time online vragen gesteld worden. Het managementteam beantwoordde direct alle vragen.

“Op een live event is het lastig om in een plenaire setting interactie te krijgen. Door gebruik te maken van deze oplossing verlaag je de drempel en creëer je interactie. Alle vragen en antwoorden zijn zichtbaar waardoor je gezamenlijk de materie verder uitdiept en er meer draagvlak ontstaat. Hierdoor voelen de medewerkers zich meer betrokken”, aldus Menno Bouma. “De reacties zijn zeer positief. Deze online meetings zullen worden afgewisseld met live meetings. We gaan hier zeker mee door.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties