Porsche gaat de komende jaren fors investeren: zo’n 1 miljard euro. Om de 13.000 werknemers hierbij te behouden heeft Porsche de belofte aan haar werknemers gegeven dat hun baan voor de komende vijf jaar is gegarandeerd.

Het expansieplan heeft de titel ‘Fit for the future’ meegekregen en ziet als grootste uitdaging de strengere milieueisen. Porsche wil hier een passend antwoord op vinden zonder enige concessie te doen aan het sportieve imago van het merk.

Het gaat goed met Porsche. Met wereldwijd 189.850 verkochte auto’s in 2014– een verkoopgroei van 17 procent ten opzichte van 2013 – heeft het luxepaard uit Stuttgart voor het vierde achtereenvolgende jaar een vette verkoopplus weten te realiseren. Beste verkoopmarkt is nog steeds Noord-Amerika met 47.007 verkochte auto’s op de voet gevolgd door China 46.931 auto’s. In Nederland werden in 2014, 1.007 Porsches afgeleverd, tegen 849 in 2013.

Deel dit artikel op

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties
  • W, (Pim) van der Veer on Verdubbeling MG Brand Stores: “In de wereld van de MG Car Club wordt “Old Number One” uit 1923 van Morris dealer Cecil Kimber als…okt 2, 16:48
  • Wil on Bumperkleven grootste irritatie: “Is er onderzocht wat de reden is van bumperkleven of waarom mensen op de linkerbaan te langzaam rijden? Heel veel…aug 31, 13:51
  • W, (Pim) van der Veer on ‘Moet iedereen een auto hebben?’: “Misschien wordt een eigen auto voor iedere burger als een opeisbaar recht beschouwd. De praktijk is dat iedereen zijn best…aug 30, 18:33
  • Harry Zuur on ‘CO2-rapportage wordt administratieve kluif’: “Straks gaat het al net zo als met de boeren in natura 2000 gebieden, teveel CO2, bedrijf weg er mee!…aug 24, 17:24
  • De Sutter Marc on Modulaire auto verlengt levensduur: “Beste Heel mooi maar helaas wil men deze zaken niet in Belgie, onlangs antwoord bekomen van Vlaamse overheid, In Belgie,…aug 17, 15:50