RDW heeft een animatiefilmpje laten maken over tellerfraude. Hiermee wil RDW het probleem beter onder de aandacht brengen bij particulieren en mensen werkzaam in de autobranche.

Het terugdraaien van de tellerstand is sinds 1 januari 2014 strafbaar. Dat geldt tevens voor het adverteren hierover. RDW heeft ook de online kilometer registratie overgenomen van de stichting NAP. Het filmpje moet hierover duidelijk verschaffen.

De RDW neemt het NAP logo en beeldmerk over, zodat de communicatie rond tellerstanden voor het autobedrijf en de consument herkenbaar blijft. Deze elementen zijn in de animatie gebruikt om een persoonlijke vormentaal te creëren, zodat de animatie voor de doelgroep een herkenbaar gezicht krijgt en aansluit bij de stijl van RDW en Nationale Autopas.

Hoewel een animatie zich ook heel goed leent voor een luchtige stijl, is het karakter en de ‘tone of voice’ van deze animatie bewust zakelijk gehouden, menen de makers (Zcene). De informatiediensten en producten die de RDW gaat voeren, zijn erop gericht dat de autobranche meehelpt fraude terug te dringen. Daarnaast zijn de oordelen in het Teller Rapport, het Weblabel, respectievelijk ‘logisch’, ‘onlogisch’ en ‘geen oordeel’ erop gericht dat voor consument en branche sneller duidelijk is of de tellerstand van een voertuig klopt.

[responsive-video identifier=”mnmiljte__M”]
Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
12 december 2025
Plan je moment!
12 december 2025
Ruim 100 euro verschil in kosten van laden
12 december 2025
Niet gedeeld, wel zelfrijdend
12 december 2025
Revisie krijgt eindelijk de aandacht die het verdient
11 december 2025
‘Voorkeur voor originele onderdelen daalt’
11 december 2025
Vijftig tinten aftersales
Meest bekeken berichten
Recente reacties