Het Schadeherstelmeesternetwerk introduceert Malin, een naar eigen zeggen unieke IT-oplossing waarmee vastgesteld kan worden of een schade in de categorie complex valt. Schadeherstelmeester claimt hiermee in Nederland het eerste en daarmee ook enige netwerk te zijn.

De input hiervoor ligt in de VIN-gegevens en er wordt naast het aangrijppunt van de schade gebruik gemaakt van alle voertuigspecificaties inclusief fabrieksopties.
Naast bepaling van complexiteit ondersteunt het de hersteller ook in het logistieke proces (zoals transport).

Binnen Malin is het mogelijk flexibel om te gaan met de wensen van de opdrachtgever, zodat voor iedere opdrachtgever individueel maatwerk wordt geleverd. De pilot met Malin start deze maand. Vervolgens moet het op 1 januari 2017 operationeel zijn bij de 24 aangesloten Schadeherstelmeesterbedrijven en de ruim 120 innamepunten.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
18 augustus 2025
Mijlpaal: 10 miljoen auto’s in Nederlands wagenpark
18 augustus 2025
VZR hekelt bijtellingsplan voor werkgevers
15 augustus 2025
Conti’s voor zelfrijdende voertuigen
15 augustus 2025
Hogere omzet, lagere winst Hankook
15 augustus 2025
‘Vol gas tegen de muur’
14 augustus 2025
‘Geen richting aangeven grootste ergernis’
Meest bekeken berichten
Recente reacties