Supply IT staat aan de vooravond van substantiële groei. Het online bestelplatform, dat in 2009 operationeel werd, wordt op dit moment gebruikt door de vier grote Pon-merken, Opel en Renault/Dacia, die er op basis van SLA’s onderdelen verkopen aan de schadeketens ABS en AAS.

Drie grote automerken – Ford, Peugeot en Toyota – hebben echter volgens diverse betrokkenen ook serieuze plannen om binnen afzienbare tijd met Supply IT te gaan werken, terwijl anderzijds de schadeketens Schadenet en AH Autoschade Herstel in de startblokken staan. Daarmee zou Supply IT een serieuze tegenspeler worden van Partsplan, het onderdelenbestelplatform van Achmea. “Wij willen meer dan vijftig procent van de markt in schadedelen gaan doen”, aldus een direct betrokkene.

De komst van een tweede bestelplatform voor schadedelen kan de onderhandelingspositie van schadeherstellers verbeteren, menen diverse mensen uit het schadevak. Johan van Klinken, directeur van schadeketen Care, vindt echter dat de geschetste ontwikkeling ook een schaduwzijde heeft. “Als Supply IT inderdaad groter wordt, dan hebben we straks met Partsplan een bestelsysteem dat is opgezet door onze klanten en met Supply IT een systeem dat is opgezet door onze leveranciers. Als schadeherstellers zitten we daar als lijdend voorwerp tussen, we laten ons piepelen.”

Lees het volledige artikel over onderdelen voor schadeherstel in Aftersales Magazine nummer acht (p.39), die dinsdag 6 september verschijnt. Ontvangt u ons magazine nog niet? Vraag dan hier een gratis proefnummer aan.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
17 september 2025
VNA ziet mobiliteitstransitie stilvallen
17 september 2025
BOVAG negatief over ‘pseudo-eindheffing’
17 september 2025
Revisiemotor gaat stuk: non-conformiteit in de werkplaats
16 september 2025
RAI Vereniging: Mobiliteitsplannen onvoldoende
16 september 2025
Helft elektrische rijders haalt actieradius niet
16 september 2025
Cor Baltus draagt stokje over aan Marco Faulenbach
Meest bekeken berichten
Recente reacties