De Suzuki Auto Dealervereniging en haar dealers hebben zich sinds 1 januari aangesloten op een eigen versie van A2SP Autostats, een statistiekentool. Hiermee realiseert de Suzuki Auto Dealervereniging voor haar leden inzicht in de meest recente KPI’s (Key Performance Indicator).
Het statistiekenprogramma geeft inzage in de verkoopcijfers van nieuwe en gebruikte Suzuki’s, APK-scores en marktaandelen en de courantheid van de auto’s in de bedrijfsvoorraad. Het verzorgingsgebied, de onderlinge consumentenverkoop en de concurrerende merken kunnen worden ingesteld, evenals de verhoudingen tussen vreemde merken tegenover het eigen merk. Hierdoor kan elke Suzuki dealer zijn resultaten vergelijken met die van de concurrenten in zijn regio. De gegevens worden op detail geanalyseerd, zowel op landelijk, regionaal als postcodeniveau.
"A2SP heeft aandachtig geluisterd naar onze wensen om een meer praktijkgerichte analysetool te realiseren tegen lagere maandlasten dan de versies die al beschikbaar zijn. De informatie wordt dagelijks ververst en kan bovendien op elk gewenst moment historische informatie tot twee jaar terug tonen. Voor onze dealers is dit een extra verrijking op de bestaande managementinformatie", aldus Carlos Cuvelier van de dealervereniging.