De franchiseformule Vakgarage gaat de marketinginspanningen verder uitbreiden. Dat werd duidelijk tijdens een seminar dat Vakgarage organiseerde tijdens de Autoprof vakbeurs in Gorinchem.
Het twee uur durende seminar werd bezocht door eigenaren en medewerkers van zo’n veertig universele autobedrijven. De ondernemers werden bijgepraat over de marketingactiviteiten van Nederlands grootste onafhankelijke werkplaatsconcept. Marketingmanager Vishal Durgaram benadrukte het belang van digitale marketingactiviteiten en liet zien wat daar de afgelopen jaren voor het netwerk mee bereikt is, onder meer een flinke stijging van de naamsbekendheid.
Waardering
Vakgarage-ondernemer Dave Vrolijk, eigenaar van Vakgarage Bodegraven, onderschreef de slagkracht van de formule die door de aangesloten ondernemers ook erg wordt gewaardeerd. Niet voor niets scoorde Vakgarage al twee keer op rij de eerste plaats (met een 8,3) in het Bovag Rosa-onderzoek.
Uitbreiding
Christien den Uil, voorzitter en directeur van stichting Vakgarage, meldde dat uitbreiding van het netwerk Vakgarages belangrijk is om die slagkracht verder te vergroten. “Momenteel zijn er 275 Vakgarages. De plannen voor de komende twee à drie jaar zijn om het netwerk te laten groeien naar 350 franchisenemers. Voor de lange termijn zou 400 haalbaar moeten zijn”, aldus Den Uil.