Met 219.365 van de 1.121.987 occasionadvertenties op internet is iets aan de hand. Ofwel staat dezelfde advertenties dubbel op dezelfde website, ofwel mist er wezenlijke informatie. Dat blijkt uit cijfers van het Franse researchbedrijf Autobiz, in Nederland vertegenwoordigd door Aumacon in Leiden.

De meest voorkomende onvolkomenheid is de dubbele plaatsing; acht procent van de advertenties (88.444 stuks) staat tenminste twee maal op dezelfde website. In 56.877 gevallen (5 procent) ontbreken foto’s, gevolgd door het ontbreken van de brandstofaanduiding (4 procent) en het achterwege laten van de prijs (3 procent). Gemeten over de negen belangrijkste occasionportals is gemiddeld 20 procent van de advertenties hetzij dubbel dan wel incompleet. Dat percentage ligt zelfs op 33 procent bij de website speurders.nl, die daarmee de hoogste ‘foutscore’ noteert. Met name het aantal dubbele plaatsingen op Speurders is erg hoog.

Overigens stonden er midden oktober ruim 14 procent méér occasionadvertenties op internet dan een jaar tevoren; 1.121.987 tegenover 978.822 stuks. Het aantal unieke advertenties steeg echter in diezelfde periode slechts met ruim vijf procent, waarmee de trend tot de inzet van meerdere portals per occasion zich verder heeft verstevigd. In beide gevallen gaat het om de hoogste waarden die het afgelopen jaar bereikt zijn; zowel het occasionaanbod als de verkoopdruk zitten dus duidelijk in de lift.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
11 november 2024
Afgedankte banden grondstof nieuwe Hankooks
11 november 2024
Nieuw bij Wolf Oil: EV-portfolio
8 november 2024
Meer elektrische dan dieselkilometers door lease
8 november 2024
OE-data niet langer uitsluitend in Bosch huisstijl
8 november 2024
Arjen van Beek directeur LeCarage
8 november 2024
Auto Prof zamelt geld in voor Groot Hart
Meest bekeken berichten
Recente reacties
  • Ed Kanij on Webshop wordt B2B-distributeur: “Dan zal de noodzaak ontstaan dat de automaterialen distributeurs artikelen die ze aan de eindgebruiker leveren te gaan merken. Dan…okt 29, 10:25
  • Ron Verberne on Stellantis duwt september in het rood: “De overstap naar grotere dealerbedrijven, – met alle merken onder één dak – heeft Stellantis volgens mij duidelijk klanten en…okt 27, 12:18
  • Gerard van de meent on Afcar vraagt nogmaals om wetgeving voertuigdata: “Ls, Ik heb namens een grote marktpartij EU toegang geregeld (tegen betaling) bij 23 automerken. Dat was al enige tijd…okt 17, 13:54
  • Fred on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Volgens mij staat je verzekering dan ook stil.sep 25, 15:15
  • Els Vermeulen on Camperaars tegen MRB-verhoging: “Waarom word de Caravan niet belast daar rijden er nog meer van op de wegen. .sep 24, 09:35