De verkoop van occasions is in maart met 8,2 procent gedaald ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Toen werden er nog  92.995 voertuigen verkocht, nu zijn dat er 85.390. Dat blijkt uit cijfers van VWE.

 

Er werden vorige maand door particulieren 56.361 occasions onderling verkocht, in maart vorig jaar waren dat nog 60.853 stuks waarmee een daling van 7,4 procent te noteren viel. De terugloop in de onderlinge professionele handel (B2B) was zelfs nog iets royaler; vorige maand 59.470 stuks tegenover 66.603 stuks in maart 2013, een afname van liefst 10,7 procent.

Opgeteld over het eerste kwartaal van dit jaar staan alle drie marktsegmenten nu op achterstand vergeleken met 2013. De gezamenlijke autobedrijven (B2C) noteerden in Q1 totaal 259.551 occasions, tegenover 260.109 stuks in het eerste kwartaal van 2013 – een daling van 0,2 procent. Het C2C-segment viel in diezelfde periode terug naar 178.264 stuks tegenover 184.566 stuks in Q1-2013, een verlies van 3,4 procent. De B2B-handel viel terug naar 191.996 stuks tegenover 197.614 stuks vorig jaar, min 2,8 procent.

Onder de merken is de groei van de Kia-occasions opvallend ( 24,8%). Daarnaast deden de autobedrijven in het eerste kwartaal met name goede occasionzaken met de premiummerken en met modellen van marktleider Volkswagen.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 februari 2025
Claro neemt Starwash over
14 februari 2025
‘Remmenstof schadelijker dan dieselroet’
14 februari 2025
EasyPark Group neemt Parkopedia over
14 februari 2025
AutoTrack: Prijs Tesla in jaar 10.000 euro gedaald
13 februari 2025
Nieuwe eigenaar Autotaalglas Apeldoorn
13 februari 2025
ING: Exporteren EV’s is geld weggooien
Meest bekeken berichten
Recente reacties