Arnott Europe Air Suspension Products heeft sinds de overname door het Amerikaanse zusterbedrijf Arnott Inc. hard gewerkt om dit jaar in heel Europa officieel van start te kunnen gaan. “We hebben een nieuw pand in Den Bosch betrokken en ingericht, mensen aangenomen en ze onze missie aangeleerd, op beurzen gestaan en veel gesprekken met afnemers gehad”, aldus Goswin de Rouw.
“Al dit werk hebben we recent bekroond met onze eerste Europese 2015/2016 Product Catalogus die in 400.000 exemplaren in zes verschillende talen naar alle werkplaatsen en grossiers in Nederland, België, Groot Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje is gestuurd.”
De markt voor, al dan niet gereviseerde, luchtvering-componenten voor luxe personenwagens groeit. Steeds meer auto’s worden om comfort- en veiligheidsredenen uitgerust met luchtvering. “Desondanks is de onderdelenmarkt initieel vaak nog sceptisch over de verkooppotentie van onze producten”, zegt De Rouw. “Maar als de onderdelenimporteurs en grossiers eenmaal met de verkoop van het product beginnen, wordt de vraag en verkoopmogelijkheid vaak snel duidelijk, groeit het vertrouwen en zien ze de toegevoegde waarde.”
Faciliteren
Het succes van Arnott Europe komt volgens Ronald Jacobs uit de markt. “Wij faciliteren alleen maar. We proberen de klanten zo goed mogelijk te helpen en te ondersteunen. De markt reageert enorm positief op ons bedrijf, op onze werkwijze en op onze producten. Luchtvering producten hebben we voor vrijwel alle automerken en modellen die standaard lucht geveerd zijn.”
De kracht van Arnott Europe is volgens Jacobs de product- en montageondersteuning die ze bieden. “Goswin en ik zijn in 2006 begonnen met het bedenken en bieden van oplossingen voor problemen met luchtveringsystemen. We leveren de onderdelen niet alleen, maar we reviseren, monteren het ook zelf en documenteren en delen onze kennis met diegenen die de informatie nodig hebben. Als iemand ons een vraag stelt, kunnen we daar onderbouwd een concreet antwoord op geven.”