Joop Iriks, de in november vorig jaar aangetreden nieuwe voorzitter van de Kia-dealervereniging, wil meer balans in de relatie met de importeur. De dealer moet wat hem betreft naar een gelijkwaardiger positie in de bedrijfskolom.

Iriks betoogt dat in een interview met Aftersales Magazine. “Ik vind dat de dealervereniging haar eigen jaarplan moet maken waaruit een gezonde en heldere ambitie spreekt. Daarbij wil ik streven naar een transparante koers in een constructieve relatie met de fabrikant. Niet met de rug tegen de muur, maar met de buik vooruit.”

De nieuwe voorzitter toont zich optimistisch over de verkoop in 2017. Die zal naar verwachting groeien van de 18.678 in 2016 naar 23.500 stuks, mede dankzij de nieuwe Picanto en Rio alsmede de verdwenen “fiscale kermis”. De voorspelde grotere afzet zal mogelijk ook het lage Rodi-cijfer gaan opstuwen: een 5,6 in het afgelopen jaar. Volgens de voorzitter is dat magere rapportcijfer enigszins vertekend, aangezien er de respons van opgezegde dealers in is verwerkt.

Het interview met Joop Iriks staat in de afgelopen vrijdag verschenen nieuwe editie van Aftersales Magazine.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
4 juli 2025
Soeterwold Automotive naar Menno Broers
4 juli 2025
An Dams bestuurder Profile International
4 juli 2025
Het verlangen naar duidelijkheid
3 juli 2025
All-seasonband General Tire voor suv
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
Meest bekeken berichten
Recente reacties