De BMW Group meldt een mijlpaal te hebben bereikt door de grens van tien miljoen app-gebruikers te zijn gepasseerd. De apps My BMW en MINI werden in 2020 gelanceerd en vervingen de vorige generatie Connected-apps.
Pieter Nota, lid van de Raad van Bestuur van BMW AG: “Met meer dan 10 miljoen gebruikers van de apps “My BMW” en “MINI” is de strategie van BMW Group om de nabijheid van de klant te vergroten door middel van digitalisering zeer succesvol gebleken. De apps stellen onze klanten in staat om rechtstreeks met ons en hun voertuigen te communiceren – en bieden de BMW Group directe toegang tot de klant.”
Met de apps kunnen bestuurders te allen tijde op de hoogte blijven van de status van hun voertuig. De app kan ook worden gebruikt om de deuren te vergrendelen en te ontgrendelen, de klimaatregeling/ventilatie te activeren of, afhankelijk van de voertuiguitrusting, de omgeving en het interieur van het voertuig in de app te bekijken met behulp van Remote 3D View. Bovendien is het heel eenvoudig om bestemmingsadressen vanuit de app naar het navigatiesysteem van het voertuig te sturen. Ook kan de app diensten van derden beheren, zoals bijvoorbeeld Amazon Alexa.
Op het tabblad “Services & Store” kan de klant te allen tijde een actueel overzicht krijgen van de beschikbare en geboekte digitale diensten voor de auto en comfortabel en flexibel ConnectedDrive upgrades toevoegen. In combinatie met BMW Digital Key Plus en afhankelijk van de voertuiguitrusting kan de “My BMW” app eerder opgeslagen manoeuvres en automatische parkeerfuncties uitvoeren vanaf een afstand tot ongeveer zes meter.