BMW en Daimler-dochter Mercedes-Benz zetten voorlopig een streep door hun samenwerking bij de ontwikkeling van technologie voor de zelfrijdende auto.

Het partnership bestond nog niet zo lang; ze ging in februari 2019 van start. Nadat eerder ook al de samenwerking in het autodeelconcept DriveNow (deels) werd opgeschort, lijkt het er op dat deze twee toekomstige pijlers onder het ACES-verdienmodel, waar de auto-industrie zo in geloofde, minder prioriteit krijgen.

ACES

Autofabrikanten omarmden collectief de terminologie ACES – autonomous, connected, electric en sharing. Daar blijven de connected car en elektrificatie nog van over, zo lijkt het. De a en de c worden min of meer geïntegreerd, waarbij autonomous meer ADAS wordt. De huidige en nog te ontwikkelen technologie rond de zelfrijdende auto is immers meer dan inzetbaar voor verdere verbetering van de verkeersveiligheid.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
15 september 2025
Autotechnicus Nick Joosten elfde in EuroSkills-finale in Denemarken
15 september 2025
Snel fors betere marktdekking Monroe-veren
15 september 2025
Gebruik van gebruikte onderdelen
12 september 2025
ISP-groep plaatst kanttekening bij Data Act
12 september 2025
Auto Prof introduceert Commissie van Advies
12 september 2025
Vijftig jaar automotive innovaties
Meest bekeken berichten
Recente reacties