Onder de noemer Mijnboschcarservice is sinds kort een online platform actief dat fungeert als persoonlijke omgeving voor het Nederlandse BCS-autobedrijf en zijn klanten. De dienst voorziet in een 24/7-afspraakplanner, berekent vooraf de kosten en beheert facturen en onderhoudsgegevens. In een latere fase kan de klant er ook zijn ritregistratie bijhouden of foutcodes uitlezen.

“We zijn met zijn allen steeds vaker online. We regelen onze zaken wanneer ons dat het beste uitkomt. Voor alles rondom de auto was dat tot nu toe amper het geval”, zegt Marieke Groeneveld, conceptmanager Bosch Automotive Aftermarket. Het nieuwe platform moet hierin verandering brengen. “Het laat onze autobedrijven een nog betere service bieden en online een beter klantencontact opbouwen. Daarnaast kan het autobedrijf aanbiedingen toesturen.”

Bosch Connector

Het online platform is geïntegreerd in de vernieuwde website www.boschcarservice.nl. Door op de link ‘Log-in op Mijnboschcarservice’ te klikken, kunnen consumenten een account aanmaken. Later dit jaar volgt een app en bij een volgende introductie de Bosch Connector. Deze biedt klanten inzicht in de technische staat van hun auto, leest foutcodes uit of monitort het rijgedrag.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
3 juli 2025
AkzoNobel met Solera in datagestuurde duurzaamheid
3 juli 2025
Totale occasionverkoop H1 stijgt 4,2 procent
3 juli 2025
Cyberveiligheid zet branche op scherp
2 juli 2025
Hella Gutmann integreert KI in diagnoseapparatuur
2 juli 2025
B-to-C occasionverkopen H1 nagenoeg gelijk
2 juli 2025
1,0 procent meer apk’s in eerste halfjaar
Meest bekeken berichten
Recente reacties