Opel presenteert in maart op de autosalon van Genève het online dienstenpakket Onstar. Dit is een telematicapakket en biedt onder meer voertuiginformatie via een smartphone app. Denk hierbij aan het uitlezen van de bandenspanning en de levensduur van de olie. Onstar is ook meteen een eCall-systeem en stelt maandelijks een rapport op met de belangrijkste informatie over het voertuig.

Onstar is Opel’s nieuwste ontwikkeling in connectiviteit in Europa. In de Verenigde Staten, Canada, China en Mexico maken inmiddels meer dan zeven miljoen berijders gebruik van het assistentiepakket. De auto fungeert hierbij als Wifi-hotspot, waar maximaal zeven mobiele apparaten tegelijkertijd aan kunnen worden gekoppeld. Zo kunnen inzittenden bijvoorbeeld films streamen, tv kijken en games spelen.

“Opel Onstar maakt rijden veiliger en meer ontspannen”, vertelt Karl-Thomas Neumann, ceo van de Opel Group. Het systeem biedt 24 uur per dag toegang tot hulp en assistentie. Er is altijd een helpdeskmedewerker beschikbaar en als de airbag in actie komt, alarmeert Opel Onstar automatisch de hulpdiensten.

De berijder kan met de app de auto ook openen en op slot doen. Mocht de auto worden gestolen, dan helpt Onstar de politie om het gestolen voertuig te lokaliseren.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties