De connected car en vooral de connected klant zijn onderwerpen waar het universele garagebedrijf niet meer om heen kan. Daarom introduceert onderdelendistributeur Sator via haar garagenetwerk Mijngarage.nl in april Mijngarage Plug-in.

Door het downloaden van de gelijknamige app en het aansluiten van een kleine dongle-achtige blackbox, wordt een uitgebreide dataset inzichtelijk voor de consument. De informatie uit de betreffende auto wordt via de smartphone en tablet getoond. Dit kan gaan om EOBDII, RF (TPMS) data of om data uit Autotools. Ook de in het publieke domein beschikbare informatie wordt benut. De consument besluit zelf of en wanneer de data wordt gedeeld met een universele garage uit het Mijngarage-netwerk. De app is beschikbaar via zowel de App Store als via Google Play.

Matchmaker

“De klant is volledig in control”, stelde directeur Adriaan Roggeveen van Sator, tijdens het Telematica-event van Automotive Insiders in Bunnik. Hier werd de Mijngarage Plug-in voorgesteld. “Wat we willen bereiken is dat de klant door deze plug-in een hechte relatie met zijn universele garage kan opbouwen. Dat moet van twee kanten komen. De Mijngarage Plug-in is daar een belangrijke matchmaker voor.”

1 miljoen auto’s

Roggeveen verwacht dat door de introductie van de plug-in het aantal in het netwerk deelnemende garages zal groeien naar zeker 2000 stuks. Momenteel zijn er 1200 deelnemende garagebedrijven. Om de klant bij een eventueel door de Mijngarage Plug-in geconstateerde grote storing bij te staan, wordt gelijktijdig een 24/7 helpdesk opgestart. Op de vraag hoeveel consumenten zich naar verwachting zullen aansluiten, stelde Roggeveen dat er in ons land 6,5 miljoen auto’s rondrijden die potentieel aangesloten kunnen worden op Mijngarage Plug-in. “Met één miljoen daarvan ben ik al heel blij”, besloot hij de introductie.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
31 maart 2025
Nicola Torregiani neemt Benelux-markt onder zijn hoede 
Meest bekeken berichten
Recente reacties