Veiligheidssystemen gebruiken behalve camera’s telematica om auto en inzittenden heel te houden. Als het toch misgaat regisseert de telematica het vervolgproces, alle marketing door schadeherstellers ten spijt. Het is één van de rode lijnen tijdens het eerste Nationaal Telematicacongres, georganiseerd door Automotive Insiders.

Het eerste Nationaal Telematicacongres stond onder dagvoorzitterschap van Clem Dickmann die zo nu en dan even mondeling een kritisch prikje uitdeelde om sprekers en bezoekers het achterste van de tong te ontlokken. Op het podium werden initiatieven van verschillende komaf belicht. Een goed voorbeeld van een telematica-initiatief vanuit het merkkanaal komt uit de koker van onafhankelijk importeur en dealerholding Pon. Onder de naam Mind startte deze mobiliteitsgroep een telematicabedrijf. Directeur Tjeerd Tuitel benadrukt dat het geen dongel betreft.

Paneldiscussie

De vier forumleden hebben ieder een andere achtergrond en zijn daarmee uitermate kundig om namens hun hoekje van de markt te sparren. Bas van der Zijden vertegenwoordigt BMW en daarmee het merkkanaal, Martijn Versteegen is er namens Leaseplan en dus het leasekamp, terwijl Laurens van Graafeiland de verzekeringshoek een stem geeft. Freek Blekxtoon spreekt als Group Auto-voorman ook namens het vrije kanaal: “Een dongel mag dan voor de lange termijn misschien achterhaald zijn, het is nog geen 2025 en de gemiddelde auto is nu tien jaar oud. In de overgangsperiode moeten we voorkomen dat we marktaandeel weggeven aan het merkkanaal.”

SFEERIMPRESSIE NATIONAAL TELEMATICACONGRES 2016

fotografie: Mike Raanhuis
Laatste nieuws
Meest bekeken berichten
Recente Reacties