Na een succesvolle proefperiode vorig jaar in Groot-Brittannië, gaat Ford de komende twee maanden bij onze oosterburen van start met mobiel onderhoud voor haar fleet- en leaseklanten. In eerste instantie gericht op bestelauto’s in de b-to-b-markt. Insiders stellen dat personenauto’s in een later stadium een serieuze optie zijn.
Het mobiele onderhoud wordt uitgevoerd door regionale Ford Pro-dealers. De service wordt uitgerold in Keulen, Berlijn, Koblenz, Wiesbaden en de Beierse stad Kolbermoor. In een persbericht stelt Ford dat de mobiele werkplaatsen ongeveer 80 procent van de onderhoudswerkzaamheden kan uitvoeren die anders in de dealerwerkplaats plaats zouden vinden.
Call center
Ford introduceert tegelijkertijd het FordLiive Fleet Care systeem, waarbij fleetmanagers of berijders van een Ford bestelauto direct met een call center contact hebben. Dit center houdt aan de hand van connected datastromen de conditie van de auto bij en geven wanneer nodig een advies (onder andere via de FordPass Pro-app) voor een werkplaatsbezoek of een afspraak met de mobiele servicedienst van de dealer. FordLiive inclusief de Pro-app is sinds april vorig jaar ook in ons land beschikbaar.