Vier van de tien privé leaserijders was niet actief op zoek naar een andere auto, zo blijkt uit onderzoek van Leaseplan Nederland onder ruim 500 private leaseklanten. Meer dan een derde van de ondervraagden had zelfs nog nooit van private lease gehoord, voordat zij een private leasecontract afsloten (36 procent). Inzet van retailkanalen om privé lease bekender te maken bij het publiek, brengen het in een stroomversnelling.
Na succesvolle acties met Media Markt en Albert Heijn XL, biedt Leaseplan opnieuw private leaseauto’s aan via een winkelketen. Geïnteresseerden kunnen tijdens het V&D Prijzencircus van 25 september tot en met 11 oktober in twintig V&D-filialen en online op VD.nl terecht voor een gloednieuwe 5-deurs Seat Mii of Ibiza tegen een vaste maandprijs.
Zonder verrassingen
Voor de private leaserijders zijn gemak, zekerheid en zorgeloos rijden doorslaggevend om over te stappen op private lease, zo laat het onderzoek zien. Martijn Versteegen, marketingdirecteur bij Leaseplan Nederland: “Onze nieuwe klanten geven aan dat private lease voelt als ‘een nieuwe auto zonder de zorgen van een auto’. Je komt niet voor vervelende verrassingen te staan op het gebied van onderhouds- en reparatiekosten. Ook bandenwissel, verzekering, wegenbelasting en pechhulp zijn inbegrepen. En omdat we duidelijk zijn over de afspraken – je kunt al leasen vanaf 12 maanden en tussentijds boetevrij het contract aanpassen – weet je precies waar je aan toe bent. Een oud vooroordeel dat lease inflexibel zou zijn, verliest steeds meer aan kracht.”
De leasemaatschappij heeft opnieuw hoge verwachtingen van de actie. Versteegen: “Met de voorgaande acties maakten we zorgeloos rijden in een nieuwe auto voor een breed publiek bereikbaar. Tijdens het V&D Prijzencircus hebben wij wederom een aantrekkelijke aanbieding. Na de definitieve doorbraak van private lease eerder dit jaar verwachten wij dat privé leasen nog vaker wordt overwogen.”