Adesa Europe, dochteronderneming van de verstrekker van digitale marktplaatsoplossingen voor tweedehandsvoertuigen Openlane heet voortaan Openlane Europe.
In mei van dit jaar heeft het moederbedrijf van Openlane Europe in Noord-Amerika de strategische beslissing genomen om zowel het merk van het moederbedrijf als de digitale marktplaatsmerken in de VS, Canada en Europa te combineren en onder één merk samen te brengen. In 2022 was Openlane goed voor de verkoop van ongeveer 1,3 miljoen voertuigen en een omzet van meer dan 23 miljard dollar (22 miljard euro).
Innovatief
“Het is onze visie om ’s werelds beste digitale marktplaats voor tweedehandsvoertuigen te bouwen. We realiseren die visie door al onze verkopers, kopers en voertuigen samen te brengen onder openlane.eu op het Europese continent en onder openlane.co.uk in het Verenigd Koninkrijk”, aldus Grainne van Berkum, president van de Europese entiteit sinds begin november 2023. “Door gebruik te maken van de kracht van een wereldwijd merk kunnen we innovatie versnellen en de algehele klantervaring verbeteren.”
Internationaal
“In Europa blijven we het verkopen van voertuigen over grenzen heen gemakkelijk maken door een veilige one-stop-shop-ervaring aan te bieden met ongeëvenaarde cross-border-diensten en real-time-leveringsopties. Ons grote en groeiende logistieke netwerk op het Europese continent en in het Verenigd Koninkrijk zorgt ervoor dat klanten kunnen profiteren van naadloze transacties en efficiënte distributie”, legt Grainne uit.
“Tegelijkertijd maakt onze marktplaats ook binnenlandse verkopen steeds gemakkelijker. Het aanbod van lokale voertuigen neemt bijvoorbeeld toe, door een snel groeiend dealerbestand dat de unieke kracht van ‘Openlane Sell’ ontdekt. Dit modulaire platform is ontworpen om dealers te helpen een revolutie teweeg te brengen op het gebied van autoverkoop door middel van een reeks flexibele modules waarmee ze controle hebben over elke transactie.”
“De combinatie van onze flexibiliteit, digitale mogelijkheden, ervaring in de autosector en grondige kennis van de markt geeft ons een unieke positie in de sector van de autohandel en stelt ons in staat, onze producten en diensten voortdurend te verbeteren waardoor onze klanten succesvoller kunnen zijn”, besluit Grainne.