Ieder jaar reikt Mercedes-Benz voor personenwagens de Best Dealer Awards uit. Mercedes-Benz dealer Baan Twente won in de categorie ‘Best Dealer’, waarin aspecten als verkoop, service en klanttevredenheid worden beoordeeld. Louwman behaalde met zijn vestiging in Goes de eerste plaats in de categorie ‘Best Customer Satisfaction’. Servicepartner Van Driel in Liempde is dit jaar wederom winnaar in de categorie ’Best Workshop CSI’.  

Alle activiteiten van het dealerbedrijf op het gebied van verkoop, service en klanttevredenheid worden gedurende het hele jaar geanalyseerd en geëvalueerd. Hierbij wordt rekening gehouden met zowel kwantitatieve als kwalitatieve factoren. Voor de toekenning van de awards voor personenwagens maakt Mercedes-Benz gebruik van een Best Dealer Award-ranking. De klanten hebben een belangrijk aandeel in de score: zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de service, maar ook aandachtspunten aangeven. Op deze manier hebben zij een actieve rol in het verder verbeteren van de dienstverlening van hun merk.

Baan Twente ‘Best Dealer 2024’

Na eerdere overwinningen, onder andere in 2020 en 2022, mag Baan Twente zich weer een jaar lang de beste Mercedes-Benz dealer van Nederland noemen, voor Van Mossel en Gomes. Gerd van der Kolk, Peter Leushuis en Patrick van Loon kregen de trofee uit handen van Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, CEO van Mercedes-Benz Benelux en Egwin Wauters, Head of Retail Network Development Benelux van Mercedes-Benz, en zeiden aansluitend het volgende: “Wij zijn heel trots dat deze award weer terug is bij Baan Twente. De medewerkers in onze beide vestigingen spannen zich ieder moment van de dag in om de klant centraal te stellen. Daarbij is een goede service en persoonlijke benadering voor ons vanzelfsprekend. Het is prachtig om de inspanningen van ons team met deze award beloond te zien worden. Het motiveert ons om onze dienstverlening en service altijd op een hoog niveau te houden.”

Louwman Goes ‘Best Customer Satisfaction 2024’

In de categorie ‘Best Customer Satisfaction’ wist Louwman met de vestiging in Goes de eerste plaats te bereiken. De beoordeling van klanten staat aan de basis van deze award. Klanten geven over een periode van drie jaar aan hoe ze de dienstverlening op het gebied van verkoop en service beleven – van het verkoopgesprek en de aflevering van de auto tot het reguliere onderhoud en de afwikkeling van eventuele schades. In deze categorie behaalde Louwman ook de tweede plaats met de vestiging in Gorinchem. De derde plek was voor Hedin met de vestiging in Nieuwegein. 

Van Driel Liempde ‘Best Workshop CSI 2024’

De divisie Personenwagens reikt ook een award uit aan het servicepunt met de beste overall service. In de categorie ‘Best Workshop CSI 2024’ behaalde servicepartner Van Driel in Liempde voor de tweede achtereenvolgende keer de eerste plaats. “Met deze award onderstrepen we het belang van klantgerichtheid bij onze dealers”, aldus Geert de Bock, Director Customer Services van Mercedes-Benz Nederland. “De ervaringen van de klant bij een bezoek aan de werkplaats spelen een belangrijke rol bij de merkbeleving van de klant. Het is belangrijk de hele customer journey, van het (online) maken van een afspraak tot het weer overdragen van het voertuig aan de klant, hierop in te richten voor een optimale klantbeleving.” In deze categorie was de tweede plaats voor Auto Kökcü in Amsterdam en de derde plaats voor Baan Twente met de vestiging in Rijssen.  

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
14 februari 2025
Claro neemt Starwash over
14 februari 2025
‘Remmenstof schadelijker dan dieselroet’
14 februari 2025
EasyPark Group neemt Parkopedia over
14 februari 2025
AutoTrack: Prijs Tesla in jaar 10.000 euro gedaald
13 februari 2025
Nieuwe eigenaar Autotaalglas Apeldoorn
13 februari 2025
ING: Exporteren EV’s is geld weggooien
Meest bekeken berichten
Recente reacties