Aan de hoger wordende bestedingslimieten bij de selectie van tweedehands personenauto’s zegt Autotrack te kunnen aflezen dat het meer Nederlanders voor de wind gaat dan enkele jaren terug. De occasionsite baseert zich op een zoekresultatenanalyse over de eerste helft van 2017.

autotrackEen bovengrens van acht mille was vorig jaar bij Autotrack nog goed voor de zesde positie in de top 10 van maximumbedragen. Maar na het eerste halfjaar van 2017 staan op diezelfde plek nu de zoekopdrachten tot twintigduizend euro. Nieuw in de ranglijst zijn opdrachten rond de 25.000 euro, een bedrag dat in 2016 nog niet eens in de top 10 stond.

Favoriete merken

Bij de favoriete automerken zijn er lichte wijzigingen. De top 3 blijft bezet door Volkswagen, Audi en BMW, maar Ford en Opel wisselden van positie. Mercedes-Benz steeg een plekje, Toyota komt binnen op 10, daarmee Citroën verdrijvend. Bij de modellen verliest de Opel Corsa zijn achtste positie aan de Renault Clio. De Ford Focus en Opel ruilden, waarmee de Focus nu vierde staat. Verder verloor de Volvo V-70 zijn tiende plek aan de Mercedes C-klasse. De meest populaire kleur onder Nederlandse autobezitters blijft zwart, gevolgd door wit, grijs, blauw, zilver en rood. Verder meldt Autotrack dat websitebezoekers in 2016 vaker  zochten naar een sedan, MPV en SUV.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
16 januari 2025
NAPA viert honderdjarig bestaan
16 januari 2025
Vier scenario’s voor mobiliteit in 2050
16 januari 2025
Acea-president vraagt om uitstel CO2-doelstellingen
16 januari 2025
Plan-IT voegt Nationale Autowasbon toe
16 januari 2025
Fastned: 39 procent meer omzet uit laden in Q4
15 januari 2025
Auto1: Occasionprijzen -3,3 procent in 2024
Meest bekeken berichten
Recente reacties