Bochane Groep wil Segerink & Wolbers overnemen (Segerink & Wolbers Holding B.V. en Eswé Autolease B.V.). De bedrijven hebben op 31 augustus 2020 de Autoriteit Consument & Markt (ACM) om toestemming gevraagd.

Segerink & Wolbers is gevestigd in Apeldoorn (2 locaties), Deventer, Harderwijk, Lochem, Zutphen. Het bedrijf heeft dealerschappen van Renault en Dacia. Tot het dienstenpakket behoren ook lichte bedrijfswagens en bijbehorende onderdelen, accessoires, onderhoud en reparaties, alsmede autolease (Eswé). De circa negentig medewerkers gaan mee naar de nieuwe eigenaar. In het vierde kwartaal moet op alle vestigingen de signing met ‘Segerink & Wolbers’ zijn omgezet naar die van Bochane. De twee directieleden Theo Henk Lieven en Wilma Derks komen in de directie van Bochane. Daar treffen ze de maandag tot algemeen directeur autobedrijven benoemde Patrick van der Pijl aan.

Geografisch

De locaties van Segerink & Wolbers sluiten volgens beide partijen geografisch goed aan bij de elf vestigingen van Bochane Groep. Naast dealer van Dacia, Nissan en Renault is Bochane actief met (nieuwe) lichte bedrijfswagens, onderhoud en reparaties, autolease, verhuur en schadeherstel. Enige tijd terug sloot Bochane zijn vestigingen in Zeewolde, Maarn, Wageningen en Barneveld, om het eigen netwerk in te dikken. “Ik heb altijd tegen Renault Nederland gezegd dat ik best meer gebied wil hebben, maar niet per se meer vestigingen”, aldus dga Thijs Bochane. Om diezelfde reden zegt hij geen aspiraties koestert om binnen afzienbare termijn nóg een overname te doen. “We hebben drie jaar geleden in oost-Nederland een intensieve samenwerking met Boekhorst opgestart en doen nu deze overname. Het lijkt me verstandig om even pas op de plaats te maken.”

Staatscourant

De overname is overigens formeel nog niet rond. Belanghebbenden kunnen binnen zeven dagen na de melding in de Staatscourant (7 september) eventuele bezwaren indienen. “Intern heb ik daarom gecommuniceerd dat het gaat om een voorgenomen overname. Maar het zou mij verbazen als de ACM hier in de huidige consoliderende automotive branche bezwaar tegen zou maken.”

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
Meest bekeken berichten
Recente reacties