Sturen op cijfers. Hoe doe je dat? Gebruikers van RDC’s Automotive Retail Dashboard worden daarbij geholpen door een nieuwe samenwerking met de consultants van Automotive Intel.

“RDC beschikt over heel veel data van het rijdend wagenpark in Nederland. Maar gebruikers van onze datamonitor vinden het vaak nog moeilijk om rapporten te maken uit de enorme hoeveelheid data die wij aanbieden”, legt Cor Bogerd uit. “Daarom hebben wij het Automotive Retail Dashboard ontworpen. Daarmee proberen we maatwerk te leveren. Op basis van doelstellingen van het autobedrijf of de dealer, bakken we een rapport voor. Dat geeft een presentatie van hoe een bepaald bedrijf ervoor staat. Dat kan zijn met betrekking tot de voorraad occasions of nieuw, maar ook met betrekking tot apk’s. Bijvoorbeeld: wat rijdt er rond in mijn regio en welke auto’s daarvan komen bij mij in de werkplaats? Door de samenwerking met Automotive Intel willen we nog meer maatwerk leveren.”

Vertaalslag

Grote dealerbedrijven hebben er iemand voor in dienst. Kleinere bedrijven, zeker de universele autobedrijven, vinden het zelfs met een voorgebakken presentatie nog moeilijk om daaruit de juiste actie te concluderen. “Wij maken die vertaalslag in gesprek met de ondernemer”, zegt Michel Jochems van Automotive Intel. “We kijken bijvoorbeeld of de marketing aansluit bij de doelgroep die een ondernemer wil bereiken, waar het potentieel zit en of daar wel voldoende gebruik van wordt gemaakt. Wij gaan van data naar intelligentie, uiteraard in overleg met de ondernemer.”
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
7 november 2025
IVA-studenten bezoeken China
7 november 2025
Minder omzet, meer winst Nexen
7 november 2025
Sales versus aftersales
6 november 2025
Auto Prof 2026 groter dan in 2025
6 november 2025
AutoScout24: Prijs occasion stijgt weer
6 november 2025
Genomineerd voor de sloop?
Meest bekeken berichten
Recente reacties