Het was een leerzaam lesje autoretail dat Brian Benstock woensdag 21 november in Bunnik gaf aan een kleine tweehonderd dealers. De bijeenkomst was georganiseerd door Paul de Vries van DCDW, die het versterken van de online retail als zijn missie heeft.

Benstock is van mening dat de praktijk altijd een mix van clicks en bricks zal zijn. Dat betekent niet automatisch dat die stenen per definitie de dealer van vandaag hoeven te zijn. Het is immers heel goed denkbaar dat Amazon op termijn zowel online als via fysieke outlets een belangrijke speler in de autoretail zal worden. En dat gaat niet alleen in de VS gebeuren, maar ook in Europa, benadrukt Benstock.

Klantenbinding

Bang is Benstock niet voor een dergelijk toekomst, want een goede autoretailer heeft een sterke binding met zijn klanten, of zou dat moeten hebben. Zelf doet Benstock met Paragon zo’n 13.000 nieuwe en gebruikte auto’s per jaar en dat vrijwel uitsluitend in de wijk Queens. Online zit hij bovenop de klant. Er is veel communicatie, die fysiek in de aftersales wordt doorgezet. Belangrijk is dat je jezelf continu vernieuwt, ook wat betreft doelstellingen, betoogde Benstock. “Leg de lat steeds hoger en investeer tegelijkertijd in de kwaliteit van je organisatie. Blijf de concurrentie, uit welke hoek ook, steeds voor.” Voor menig aanwezig dealer waren het wellicht hier en daar open deuren die ingetrapt werden, maar de Amerikaanse powerboost was voor de meesten toch zeer inspirerend geweest.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
29 april 2025
Forse omzetgroei voor Autodoc in 2024
29 april 2025
Driver Lounge wordt hart van vernieuwd Maas-De Koning Moordrecht  
29 april 2025
LKQ als concepteneigenaar
28 april 2025
Personenauto’s steeds langer, breder en zwaarder
28 april 2025
De transformatie van Automotive Academy
28 april 2025
‘Kans Bosch Car Service te worden met beide handen gegrepen’
Meest bekeken berichten
Recente reacties