De Meent heeft met Volvo en Polestar al twee showrooms in deze drukke winkelstraat in het centrum van Rotterdam. Een paar deuren verder opende op 23 maart bovendien het eerste Nio House in Nederland, dat overigens meer wil zijn dan een showroom.

Slechts een derde van het 650 vierkante meter tellende Nio House is ingericht als showroom voor de drie modellen die de Chinese autofabrikant op dit moment op de Nederlandse wegen heeft. De andere twee derde omvat een café, een forum voor vergaderingen, lezingen en presentaties, een kinderspeelruimte en zelfs een expositieruimte voor lokale kunstenaars.

Iedereen

“Het Nio House is niet alleen van Nio, maar van iedereen”, zei co-founder en president van Nio, Lihong Qin bij de feestelijke opening. De Nederlandse algemeen directeur Ruben Keuter herhaalde die boodschap: “Het Nio House is een plek waar iedereen terecht kan en waar iedereen welkom is. Kom langs en kom kennismaken met het merk.”

“We willen iets creëren dat meer is dan een auto alleen”, zei Lihong Qin ook nog. Daarin doet Nio het duidelijk anders dan andere autofabrikanten. Het wil een community bouwen en daar horen behalve het Nio House bijvoorbeeld ook lifestyleproducten bij en een app, die niet alleen bedoeld is voor Nio-rijders, maar voor iedereen die geïnteresseerd is in het merk en de bijbehorende community.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
NexDrive en 50five maken laadoplossingen toegankelijk
2 april 2025
Autobedrijf Jan Greijmans verder als TOP Merkspecialist in Mazda
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
Meest bekeken berichten
Recente reacties