De online platformen Gaspedaal.nl (TMG) en Autotrack.nl (de Persgroep) gaan verder in Automotive Mediaventions. Daarvan krijgt de Persgroep 51 procent van de aandelen en TMG 49 procent.

Het nieuwe bedrijf wordt geleid door Sander van den Hout, die beschikt over twintig jaar ervaring in online automotive industrie. Hij spreekt van “een historische samenwerking, die in de huidige tijdsgeest eigenlijk heel logisch is. De gebundelde kennis van de markt, sterke merken en de koppeling met nieuwsmedia, bieden een unieke positie in het Nederlandse speelveld.”

Advertenties

Gaspedaal en Autotrack kunnen bogen op maandelijks meer dan twaalf miljoen bekeken auto-advertenties. De sites zijn volgens hun eigenaren aanvullend aan elkaar en bedienen grotendeels verschillende typen consumenten en zakelijke klanten. Waar Gaspedaal het beschikbare auto-aanbod in Nederland vertoont, biedt Autotrack extra checks, informatie en zekerheden rondom de aangeboden auto’s. Autobedrijven kunnen via één loket de Nederlandse koper efficiënter en effectiever bereiken.

Aanbod

Niels Visser, Directeur TMG Digital: “Door onze activiteiten te combineren, hebben wij nu het meest complete en kwalitatieve aanbod. Mensen kunnen gewoon kunnen blijven zoeken naar hun volgende auto via Autotrack en Gaspedaal. Maar onze ambitie gaat verder. Wij willen de Nederlandse consument echt helpen met het maken van de juiste keuzes in mobiliteit, nu en in de toekomst.” Bestuur en ondernemingsraad zijn bij het proces betrokken. De Persgroep en TMG verwachten de transactie in juli te kunnen afronden.
Deel dit artikel op​
Laatste nieuws
20 mei 2025
Xavier Chardon wordt ceo Citroën
20 mei 2025
Broekhuis neemt Jansen2Wielers Barneveld over
20 mei 2025
Euromaster ondersteunt Voedselbanken Nederland
20 mei 2025
Vijf nieuwe servicepunten KwikFit voor e-bikes
20 mei 2025
ARN: 98,8 procent van gewicht auto hergebruikt
20 mei 2025
Trumps tarieven en de aftermarket
Meest bekeken berichten
Recente reacties