Met 94 bandenspecialisten in de samenwerkingsconcepten Premio Banden + Autoservice en Uw Bandenspecialist wordt het netwerk van Goodyear Retail Systems (GRS) een steeds belangrijker speler in de bandenretail. Onlangs kwamen de deelnemers aan Premio en Uw Bandenspecialist bijeen op tweejaarlijkse regionale bijeenkomsten in Zwolle, Houten en Veldhoven.
Met de beide formules wil GRS een netwerk tot stand brengen dat zich op het gebied van inkoop, klantenservice, wagenparkbeheer en marketing verenigt en dat zijn kracht – met name in het geval van de Premio-ondernemingen – ontleent aan een uniforme externe uitstraling. “Dit draagt bij aan het concurrentievermogen, de winstgevendheid en daarmee de toekomstige levensvatbaarheid van de bij ons aangesloten bedrijven”, aldus retailmanager Martijn van de Meent.
Huisstijl
Een van de hoofdthema’s van de bijeenkomsten was de nieuwe huisstijl van Premio, die dit jaar is toegepast in zes bedrijven. Naast Premio MyCar in Eindhoven waren dat Premio Cuijk, Premio Deni Wheelstyling in Zwanenburg, Premio Motuz in Oosterhout, Premio SchippersStop in Veldhoven en Premio De Groot in Oud-Beijerland. “Ons grote doel is om alle Premio-vestigingen zo snel mogelijk in de nieuwe aantrekkelijke look te presenteren en zo een uniform en fris imago aan onze klanten te presenteren”, aldus Van de Meent.
Premio wil de komende tijd verder groeien en doet daarbij nadrukkelijk een beroep op de bestaande retailers. “Als jullie een bandenbedrijf kent dat goed bij ons zou passen, laat het ons dan weten, want jullie zijn de beste ambassadeurs voor ons netwerk!”, aldus Van de Meent.