De nieuwe Lancia-huisstijl genaamd Casa Lancia is inmiddels bij de eerste veertig Italiaanse dealers uitgerold. Naar verwachting moet eind dit jaar de grens van honderd vestigingen worden bereikt. In 2024 begint dan de uitrol buiten Italië.
Het merk, dat inmiddels onderdeel is van de uitgebreide Stellantis-familie, denkt halverwege komend jaar zeventig dealers in deze Corporate Identity operationeel te hebben in evenveel Europese steden. De verkoopstrategie leunt buiten de thuismarkt echter sterk op online oriëntatie en verkoop. In Italië kunnen klanten de zogenoemde klantreis ook vanachter het scherm via een configurator starten maar deze alsnog afronden in de fysieke showroom.
De nieuwe huisstijl omvat de vier pijlers waarop het strategisch plan voor de komende tien jaar rust, aldus het merk: kwaliteit, elektrificatie, duurzaamheid en een innovatief verkoopmodel. De showroom moet volgens het merk de sfeer bieden van een elegante Italiaanse huiskamer, compleet met Cassina meubels.