Ga naar de inhoud
  • Adverteren
  • Proefnummer
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Magazines Archief
  • Aftersales Congres
  • Aftersales Truck
  • Over ons
  • Contact
  • Adverteren
  • Proefnummer
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Magazines Archief
  • Aftersales Congres
  • Aftersales Truck
  • Over ons
  • Contact
Facebook-f X-twitter Youtube Linkedin-in
  • Nieuws
  • Algemeen
  • Werkplaats
  • Retail
  • Connected Car
  • Schadeherstel
  • Leasing
  • Productnieuws
  • Jobs
  • Nieuws
  • Algemeen
  • Werkplaats
  • Retail
  • Connected Car
  • Schadeherstel
  • Leasing
  • Productnieuws
  • Jobs
Retail
  • Nieuwe identiteit Toyota draait om eenvoud
  • Maarten Molenaar †
  • juli 20, 2020
  • dealer, identiteit, logo, merklogo, Toyota
  • 71 x bekeken

Toyota introduceert een nieuwe merkidentiteit voor de activiteiten in Europa. Die heeft vooral betrekking op de dienstverlening en communicatie achter de schermen; de merkidentiteit van de dealers blijft de komende jaren gehandhaafd, net als het logo op de voertuigen zelf.

Bij de fysieke en digitale contactmomenten met klanten draait het voortaan om eenvoud. Het bijbehorende logo en de typografie ondergingen daarom een opfrisbeurt. Als vier basisprincipes gelden vooruitstrevend, ‘mobile ready’, meer premium en consistentie. Ze illustreren de verandering van autoproducent naar mobiliteitsbedrijf die de fabrikant zegt door te maken. Bij de ontwikkeling van de nieuwe merkidentiteit is rekening gehouden met een diverser wordende klantgroep, die op zoek is naar een groeiend aanbod van mobiliteitsproducten en diensten.

Merklogo

Het nieuwe logo heeft een eenvoudig 2D-design, zonder de naam Toyota eronder. Het straalt volgens de fabrikant transparantie uit, sluit aan op de digitaliserende samenleving én op de echte wereld. Het wordt voortaan bij alle communicatie ingezet, maar voor de modellen blijft het huidige logo van kracht. Ook de merkidentiteit van Toyota-dealers blijft de komende jaren gehandhaafd: aan hun signing en andere uitingen bij het pand verandert vooralsnog niets. Er zijn in Nederland 94 Toyota-dealers en 23 Toyota Erkend Reparateurs.

VorigeVorig artikelBerner nadert verhuizing nieuwbouw Kerkrade
Volgend artikelMorrenhof Raalte naar Autobedrijf Van LeussenVolgende

Maarten Molenaar †

In de bijna vijf jaar dat Maarten deel uitmaakte van onze redactie heeft hij zich als vakredacteur onvermoeibaar ingezet om de kwaliteit van Aftersales Magazine en Aftersales Truck te vergroten, dankzij zijn in vele jaren opgebouwde kennis van de branche en zijn uitgebreide relatienetwerk. Op 8 november 2020 overleed Maarten plotseling. Maarten was een journalist pur sang, die zijn energie vooral haalde uit het zoeken naar echt nieuws. Ons team wist wat het aan hem had. Geen redactionele klus was hem te groot, of te klein. Hij zat graag ‘aan tafel’ bij ondernemers, managers en hun medewerkers om de achtergrond van het nieuws boven tafel te krijgen. En toen niemand nog wist wat Covid-19 was, bezocht hij graag de vakbeurzen in Europa. Maarten was niet een man die op de voorgrond trad. Hij was meer de stille kracht van de redactie, met het accent op kracht. Wij zullen zijn motto ‘autoliefde roest niet’ in gedachten blijven houden en zijn onderkoelde humor missen.
Bekijk de laatste artikelen van Maarten Molenaar †
Deel dit artikel op​
  • Gerelateerde berichten
Sloopauto krijgt nieuw leven
18 maart 2025
Mengelers breidt uit met Toyota Geelen Weert
13 december 2024
Vijf Euro NCAP-sterren voor C-HR en EL6
10 april 2024
AutoFirst Smulders ook Vetos Toyota-specialist
25 juli 2023
Toyota weer ’s werelds bestverkochte merk
4 mei 2023
Samenwerking mbo Hilversum en autobranche
16 februari 2023
  • Meepraten? Laat hier je reactie achter

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
20 mei 2025
Trump’s tarieven en de aftermarket
19 mei 2025
MG opent grootste MG brandstore van Europa in Roermond
19 mei 2025
Aantal laadpunten gestegen, stagnatie dreigt
19 mei 2025
Vrouwen aan het stuur
19 mei 2025
Requal Equipment
16 mei 2025
Kwart jongeren kiest autoverzekering via vergelijkingssite
Meest bekeken berichten
.
  • Equipment (9.649)
  • Onderdelen (9.646)
  • Autoverkoop +17,5 procent in april (9.642)
  • Lichter staal van Tata Steel (2.986)
  • APK-regelgeving krijgt update (1.366)
  • Schade door wasstraat. Wie betaalt? (1.139)
  • Van Mossel: grootste overname tot nu toe (768)
  • Kassa belicht terugroepactie ‘natte’ distributieriem Puretechs (759)
  • ‘EV maakt Europese auto-industrie kapot’ (703)
  • Equipmentdivisie Alliance krijgt vorm (577)
Recente reacties
  • Fred on Camperaars tegen MRB-verhoging: “ik betaal €.98,00 en dat wordt €.196,00 per maand. Dat is toch niet normaal meer . Winterszit ik in Spanje…” mei 4, 15:08
  • Engelbert Groothuis on Personenauto’s steeds langer, breder en zwaarder: “We lezen allemaal al waar dit naar toe gaat.. Belasting over formaat? Dus de al jaren lang geleden gemaakte plannen…” apr 28, 11:19
  • Jan Harm Metting on Landelijke staking donderdag en vrijdag: “Je zal maar bij voorbeeld een garagebedrijf exploiteren met een 6 tal medewerkers die allemaal een verschillende wens hebben. Wie…” mrt 26, 16:58
  • Roel Douwes on In Memoriam Frans van Heck: ‘Sterker door strijd’: “Ik (Roel Douwes) ben in 1980 aangenomen door Frans van Heck & Bas Brand. Na een opleiding van ongeveer 2…” mrt 22, 14:42
  • Autoservice de stollenberg on Pand Excluparts bij brand verwoest: “De ochtend na de brand even wezen kijken naar de totale verwoesting en met wat van de medewerkers gesproken ,…” mrt 19, 15:39

Een onafhankelijk vakblad dat gemaakt wordt door specialisten pur sang met tientallen jaren ervaring.

Aanmelden nieuwsbrief
Informatie
  • Over ons
  • Adverteren off- en online
  • Proefnummer aanvragen
  • Magazine archief
  • Algemene Voorwaarden
Tip de redactie

Heeft u interessant nieuws voor onze redactie?

 

Stuur uw bericht dan hier in:

Tip de redactie
Contact
  • Aftersales Magazine
  • Raadhuisstraat 1a
  • 4835 JA Breda
  • 076-5780630
  • post@aftersalesmagazine.nl
Facebook-f X-twitter Youtube Linkedin-in
  • Home
  • Adverteren
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Aanvragen proefnummer
  • Jobs
  • Algemene voorwaarden
  • Contact
  • Home
  • Adverteren
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Aanvragen proefnummer
  • Jobs
  • Algemene voorwaarden
  • Contact
© 2025, “Aftersales Magazine” Alle Rechten voorbehouden

Gemaakt met de kracht van