Met twee nieuwe benoemingen krijgt de nieuwe organisatie van Nissan Nederland steeds meer vorm. Lars Ekering is benoemd tot aftersalesdirecteur, Jochem Simons tot marketingdirecteur.
Jochem Simons (foto links) werkt sinds november 2015 bij Nissan, waar hij startte als manager productmarketing. In zijn nieuwe functie is Simons verantwoordelijk voor de productmarketing en marketingcommunicatie van Nissan Nederland.
Focus ligt volgens de importeursorganisatie op het verder uitbouwen van het merk, het stimuleren van groei, zowel op de particuliere als de zakelijke markt, en het introduceren van nieuwe producten.
“De functie van marketing director past volledig bij mijn ambitie om mijn kennis en ervaring te verbreden binnen marketing. En waar kan dit nou beter dan bij een sterk en onderscheidend merk als Nissan?”, aldus Simons. “Bovendien komen er schitterende tijden aan met de introductie van ons nieuwe, volledig elektrische suv, de Ariya.”
Aftersales
Lars Ekering is tot het MT toegetreden als aftersalesdirecteur. Ekering is sinds 2009 werkzaam voor Nissan in verschillende functies, zowel in Nederland als in Europa. “In een sterk bewegende markt is het van belang om de klant te blijven boeien en te binden aan het merk. We leggen momenteel de laatste hand aan Nissan Now, een digitaal platform waarmee we onze klanten belonen voor hun loyaliteit en waar de Nissan-wereld nog toegankelijker wordt. Daarnaast werken we aan het versterken van onze klantbeloften op het gebied van mobiliteit en transparantie. Doel is de klant nu, maar ook in de toekomst welkom te heten in ons dealernetwerk.”
Met Simons en Ekering is de nieuwe organisatie bijna op volle sterkte. Nissan Nederland verwacht binnenkort nog één managementfunctie in te kunnen vullen.
0 reacties
Mooi deze heren bij Nissan, jammer dat de klant er niets van merkt. Na 2x een nieuwe versnellingsbak in mijn auto dus nu aan de de 3e toe, laten ze je in de kou staan. Met 100.000 km nu toe aan de 4e incl. de allereerste, oftewel met een CVT van Nissan mag je ca. 35.000 km rijden. Laat deze heren hun service afdeling eens onder handen nemen.