RAI Vereniging pleit voor de oprichting van een transitiefonds om de verduurzaming van de mobiliteit uit te betalen, niet uit een verhoging van de bpm.

RAI Vereniging onderschrijft dat mobiliteit een bijdrage moet én kan leveren aan het terugdringen van de CO2-uitstoot. Tegelijkertijd vindt de brancheorganisatie dat autorijden wel betaalbaar moet blijven. Om de transitie naar duurzame mobiliteit echt een impuls te geven, moet de aanschaf van een nieuwe schone en zuinige auto voor meer mensen mogelijk gemaakt worden.

Transitiefonds

De brancheorganisatie vindt het een goede zaak dat het kabinet 600 miljoen euro uittrekt voor de subsidie voor de aanschaf van gebruikte elektrische auto’s, maar keurt het af dat die 600 miljoen betaald moet worden uit de verhoging van de bpm, die bovendien ook nog eens geldt voor elektrische auto’s.

De oplossing ligt volgens RAI Vereniging in de oprichting van een transitiefonds zoals er ook een wetsvoorstel ligt voor een transitiefonds ter grootte van 24,3 miljard euro, dat voorziet in de verduurzaming van de landbouw en de natuur.

Deel dit artikel op​

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste nieuws
2 april 2025
Een robuuste strategie
1 april 2025
Registraties nieuwe auto’s dalen met 10 procent in eerste kwartaal 2025
1 april 2025
Accupakket als zwaard van Damocles
1 april 2025
Autodealers in 2024: meer omzet, minder winst
1 april 2025
Bosch lanceert twee nieuwe opleidingstrajecten
31 maart 2025
LKQ neemt afscheid van B2C Leisure
Meest bekeken berichten
Recente reacties